איך מגישים הצהרת הון

איך מגישים הצהרת הון

איך מגישים הצהרת הון? הצהרת הון יכולה להיות מוגשת בשתי דרכים. האחת היא על ידכם והשנייה היא על ידי רואה חשבון. במקרה ואתם מגישים הצהרת הון ראשונה, כדאי להיעזר ברואה חשבון, מכיוון שאנו מדברים פה על הצהרה חשובה מאוד וחייבים להקפיד לשמור על הדיוק של כל הפרטים ומילוי באופן מקצועי. אז לאחר שמילאתם עם עזרתו של רואה החשבון את כל הפרטים, אתם צריכים להגיש בצורה פיזית את הצהרת ההון למשרדים של מס הכנסה ותוך ארבעה חודשים תקבלו את האישור מהפקיד. חשוב לשמור את ההצהרה במשך 7 שנים, על מנת שבמילוי ההצהרה השנייה יהיה לכם במה להיעזר. מעוניינים לשמוע עוד? לשיחת ייעוץ השאירו פרטים ויחזרו אליכם.

 

מי צריך למלא הצהרת הון ראשונה?

את הצהרת הון הראשונה, צריך למלא כל בעל עסק שהוא עצמאי, בין אם מוגדר כעוסק פטור, עוסק מורשה או חברה. על פניו, מס הכנסה יכול לשלוח דרישה למילוי של הצהרת הון מכל שכיר, אך ברוב המקרים הוא לא עושה את זה. זה נעשה רק כאשר נמצא שכיר שמרוויח משכורת גבוהה מהממוצע, שכיר אשר מחזיק בהרבה מניות של החברה בה הוא עובד, עצמאי שנהפך לשכיר ממש לאחרונה ובכללי, כל שכיר שיש לו פעילות כלכלית שהיא יוצאת דופן.

 

מה המבנה של ההצהרה?

מבנה הטופס של הצהרת הון בנוי מכמה סעיפים. עליכם למלא בו את כל הרכוש וכל ההתחייבויות שיש לכם בעסק אשר אין בו מאזן של רכוש קבוע, קופה ובנקים ורכוש שוטף. לאחר מכן קיים סעיף של כל הרכוש וכל ההתחייבויות בעסק שכן יש בו מאזן. כמו כן, גם עסק פרטי, כל מיני השקעות בשותפויות או אפילו השקעה בתאגידים יופיעו בטופס הצהרת הון. כל הרכוש והתחייבויות הפרטיים שלכם, כמו נכסי מקרקעין, מזומנים וחשבונות בנק, שיפורים ושיפוצים ועוד. כך גם השקעות בניירות ערך למיניהם, פירוט הכספות שיש ברשותכם ויפויי כוח שאתם חתומים עליהם יופיעו בטופס.

 

למה צריך למלא טופס המדווח על ההון העצמי?

הצהרת הון משמשת את מס הכנסה. היא נותנת לו את התמונה הגדולה על המצב הפיננסי שלכם ועל המצב הפיננסי של משפחתכם. כשממלאים הצהרת הון מצהירים על כל הנכסים שיש ברשותכם, כל ההתחייבויות שיש לכם, כמו משכנתא, הלוואות וחובות לבנקים או לגופים חוץ בנקאיים ועוד. מצהירים גם על הסטטוס הבנקאי שלכם, על כל המתנות והירושות שקיבלתם, על החסכונות שלכם וכך גם על כל ההשקעות שלכם, אם יש לכם רכבים על שמכם, על כל תכולת הבית שלכם ועל הרכוש שעולה מעל 1,000 ₪, כל הביטוחים למיניהם שאתם מחויבים להם וגם כל כל זכייה בפרס כספי או הגרלה. בקיצור, אתם מצהירים ממש על כל החיים שלכם.

 

מתי צריך להגיש את ההצהרה על ההון העצמי?

הצהרת הון יש להגיש תוך שנה וגג עד שנתיים מהרגע בו פתחתם את התיק במס הכנסה. ברוב המקרים, ישלחו לכם טופס של הצהרת הון בדואר וכך תדעו שהגיע הזמן למלא. לאחר המילוי של הטופס הראשון, בערך כל 4-5 שנים תקבלו דרישה למלא הצהרה נוספת. את ההצהרה אתם חייבים להגיש תוך ארבעה חודשים מהרגע שקיבלתם אותה. אם תאחרו בהגשה אתם יכולים לקבל קנסות על פיגור ואז זה ייחשב לכם עבירה פלילית על פיגור, כך גם אי הגשתה של ההצהרה תיחשב לעבירה פלילית. אז אם אתם מרגישים שחלק או אפילו הכל ממה שנאמר פה נכון לגביכם, חייגו או השאירו פרטים ויחזרו אליכם.

לוי אונגר סלילת רואי חשבון

אנו מספקים שירותי ראיית חשבון והנהלת חשבונות ברמה הגבוהה ביותר לעסקים קטנים, בינוניים וחברות.
בעזרת ניהול מיסים חכם ומדויק נעזור לכם לשלם פחות מיסים!

לייעוץ ראשוני ללא התחייבות השאירו פרטים:

נגישות

לייעוץ ראשוני ללא התחייבות התקשרו

או השאירו פרטים ונשוב אליכם בהקדם

לייעוץ ראשוני ללא עלות!

השאירו פרטים ונשוב אליכם בהקדם