אישור ניכוי מס במקור

אישור ניכוי מס במקור

אישור ניכוי מס במקור הוא אישור על הפחתה של מס ההכנסה בזמן הביצוע של העסקה עצמה. המונח ניכוי מס במקור מתייחס למה שהגורם המשלם צריך ואף חייב לפי חוק לנכות מהתשלום לטובת מס הכנסה מזה שיקבל את התשלום, ולהעביר את הניכוי לרשויות המס. ובמילים פשוטות יותר, מי שמשלם את הכסף, צריך להוריד את מס ההכנסה אשר נדרש מתוך כל הסכום שהוא צריך לשלם למישהו אחר במסגרת של עסקה מסוימת. מעוניינים לשמוע עוד לגבי אישור ניכוי מס במקור? לשיחת ייעוץ השאירו פרטים ויחזרו אליכם.

 

מהו חידוש ניכוי מס במקור?

אז כמו שכבר אמרנו, אישור של ניכוי מס במקור הוא בעצם אישור רשמי שמתקבל ממס הכנסה ובו יהיה רשום כמה אחוזים צריך לנכות מכל עסקה לטובת מס הכנסה. אותו אחוז ייקבע באמצעות פקיד השומה תחת החלטתו של הענף העיסוק ושיקול הדעת שלו. בכל מקרה בו לקוח עסקי יהיה חייב לשלם על עסקה שהוא ביצע, הוא יהיה צריך לבדוק את חידוש ניכוי מס במקור של הצד השני, לראות שהוא בתוקף ואת האחוז שרשום בו הוא יפריש לרשות המיסים בצורה ישירה. כאשר תגישו את הדוח השנתי שלכם, מס הכנסה יעשה חישובים לגבי המס שאתם צריכים לשלם בהתאמה להכנסה המחייבת, ומהמס הזה הוא יפחית את המס שהלקוחות שלכם ניכו מכם במקור. אם ניכו מכם מס יותר גבוה ממה שהייתם צריכים לשלם, מס הכנסה יחזיר לכם את ההפרש, במידה ושילמתם פחות, אתם תיאלצו לשלם את היתרה יחד עם הדוח השנתי. חידוש ניכוי מס במקור חייבים לבצע פעם בשנה ולדאוג שהוא תמיד יהיה בתוקף.

 

האם אפשר להוציא חידוש ניכוי מס במקור בצורה מקוונת?

כל אחד שרק רוצה יכול להנפיק חידוש ניכוי מס במקור דרך האינטרנט. אין צורך בעזרתו של רואה חשבון או אפילו עזרתו של יועץ מס. אתם יכולים להוציא מן האתר אישור על חידוש ניכוי מס במקור ואישור על ניהול ספרים. באתר של מס הכנסה ניתן להדפיס את אותם אישורים, בלי שום צורך להזין סיסמאות או בכללי להזדהות.

 

למה נועד החידוש?

חידוש ניכוי מס במקור נותן לכם את האפשרות לגבות את תשלומי המס בזמן או בסמוך למעמד של קבלת התשלום. זה קורה בצורה מיידית על מנת שיהיה אפשר להקטין את המקרים של אי-דיווח למס הכנסה ולהימנע ממקרים של הון שחור. בצורה דומה, התכלית של חידוש ניכוי מס במקור מאוד דומה לתשלום של מקדמות למס הכנסה. המקדמות גם נותנות יד במלחמה נגד אי דיווח והעלמות מס. נוסף על כך, הניכוי הוא זה שמאפשר לרשויות המיסים לקבל עכשיו את המס הנדרש ולא בסיומה של כל שנה, וכך גם למדינה יש הכנסה תמידית ושוטפת.

 

מי קובע את השיעור של ניכוי מס במקור לאחר החידוש?

לאחר ביצוע של חידוש ניכוי מס במקור מס הכנסה קובע מה יהיה אחוז הניכוי של המס במקור. את האחוז הוא קובע על פי קריטריונים מסוימים, כמו מה הותק של העסק, מה ההכנסה האקטיבית או הפאסיבית, מה הצפי של ההכנסות העתידיות, אם זה מקרה של שכר עבודה אז האחוז נקבע לפי מדרגות המס ועוד כמה וכמה פרמטרים. אז כמו שכולנו כבר יודעים איך מס הכנסה עובד, ככל שההכנסות יהיה יותר גבוהות, כך מס הכנסה יקבע את אחוז לניכוי המס במקור בשיעור יותר גבוה. אם אתם מרגישים שחלק מהנאמר פה נכון לגביכם, חייגו או השאירו פרטים ויחזרו אליכם.

 

לוי אונגר סלילת רואי חשבון

אנו מספקים שירותי ראיית חשבון והנהלת חשבונות ברמה הגבוהה ביותר לעסקים קטנים, בינוניים וחברות.
בעזרת ניהול מיסים חכם ומדויק נעזור לכם לשלם פחות מיסים!

לייעוץ ראשוני ללא התחייבות השאירו פרטים:

נגישות

לייעוץ ראשוני ללא התחייבות התקשרו

או השאירו פרטים ונשוב אליכם בהקדם

לייעוץ ראשוני ללא עלות!

השאירו פרטים ונשוב אליכם בהקדם