דוח הצהרת הון

דוח הצהרת הון

דוח הצהרת הון היא ההצהרה היחידה אשר מבוססת על מידע שמגיע מכל מיני מקורות על הנכסים שיש לכם. ההצהרה מכילה את האדם שמכין אותה, את בן או את בת הזוג, את הילדים שיש להם שעוד לא הגיעו לגיל 18 ואת כל הנכסים שיש לכל אחד מן הצדדים. את דוח הצהרת הון יהיה עליכם למלא בשלושה העתיקם, בזמן את המקור אתם מביאים לפקיד השומה, ושני העתקים הנוספים מיועדים לכם. אם אתם מעוניינים לשמוע עוד פרטים לגבי הצהרת הון, לשיחת ייעוץ השאירו פרטים ויחזרו אליכם.

 

מה מס הכנסה עושים עם הצהרת הון?

כאשר מס הכנסה מקבלים את הצהרת הון שמילאתם, הם דבר ראשון מתחילים לאתר את כל ההכנסות שלא דווחו במסגרות של הדוחות השנתיים בין הצהרת הון אחת לשנייה לאורך השנים. כמו כן, הם גם יתחילו לאתר את כל הנכסים שלא מופיעים במערכת ושאין עליהם כל דיווח במהלך השנים. מס הכנסה ימשיכו ויחפשו כל מיני הכנסות שהן פטורות ממס ויטענו כי יש עליהן דילמה מול הרשות של מס הכנסה רק כדי שתשלמו מס נוסף, הוא יצליב מידע בין כל מיני מדינות תחת ההסכם של חילופי מידע, הוא יצליב מידע בין אנשים אחרים שדווחו במסמך של הצהרת הון כי הם חייבים כסף או שהם לווים כסף. כמובן שיש עוד הרבה דברים שמס הכנסה עושה עם הצהרות ההון שלכם, אך אילו הדברים שיכולנו לגעת בהם הפעם.

 

מי חייב להגיש?

אנשים רבים שהקימו עסק עצמאי, בין אם זה עסק שמוגדר כעסק מורשה ובין אם זה עסק שמוגדר כעוסק פטור, או חברה בע"מ, בעלי העסק יידרשו כל שנה  ושנה מחדש להגיש הצהרת הון ראשונה, שנייה וכן הלאה לרשות של מס הכנסה. נוסף על אותם בעלי עסק שיקבלו את הדרישה, גם כל מי שיש עליו מידע בנושא של רכישת נכסים ברשות המיסים, או מידע על קבלה של הכנסות שלא דווחו, יצטרכו להגיש הצהרת הון.

 

למה היא נועדה?

הצהרת הון קיימת לשימוש בתור כלי עזר לפקידי השומה. הצהרת הון קובעת מהי ההכנסה הסבירה לאדם ממוצע שפתח עסק או חברה. קביעה של ההכנסה על ידי הצהרת הון בעצם מבוססת על כך, שהמקור של כל ההון שזהו כל הרכוש של האדם, כולל ההוצאות שלו, הוא בהכנסות שלו ונדרשת התאמה בין כל הנתונים שבמערכת. במקרה בו ההון של האדם גדל או שיש לו יותר הוצאות מעבר למה שהוא צריך להוציא על מחיה, פקיד השומה כבר ידרוש את ההסברים שמגיעים לו מבלי שיהיה אפשר להסביר איך הגידול קרה.

 

מה החשיבות של הצהרת ההון הראשונה ומתי צריך להגיש אותה?

חשיבותה של דוח הצהרת הון היא ליצור בסיס הון שידוע לכל על מנת שיהיה אפשר לערוך השוואה עם הצהרת הון של שנה הבאה, אשר אותה יהיה צריך להגיש כל אדם שהגיש כבר הצהרת הון אחת בהמשך הדרך. ברוב המקרים, אחרי מספר חודשים מהיום בו הוא פתח את העסק, בעל העסק יקבל את הדרישה למלא את הצהרת ההון הראשונה. המועד האחרון להגשתה של הצהרת ההון יהיה בדרך כלל ארבעה חודשים מהיום שהדרישה הגיעה, ופעם ב-4 או 5 שנים בעל העסק יקבל דרישה נוספת על ידי רשויות המס למלא את הצהרת ההון הבאה. אם אתם מרגישים שחלק מהנאמר פה נכון לגביכם או שהתחברתם לכל מה שנאמר, חייגו או השאירו פרטים ויחזרו אליכם.

 

לוי אונגר סלילת רואי חשבון

אנו מספקים שירותי ראיית חשבון והנהלת חשבונות ברמה הגבוהה ביותר לעסקים קטנים, בינוניים וחברות.
בעזרת ניהול מיסים חכם ומדויק נעזור לכם לשלם פחות מיסים!

לייעוץ ראשוני ללא התחייבות השאירו פרטים:

נגישות

לייעוץ ראשוני ללא התחייבות התקשרו

או השאירו פרטים ונשוב אליכם בהקדם

לייעוץ ראשוני ללא עלות!

השאירו פרטים ונשוב אליכם בהקדם