הנהלת חשבונות חד צידית

הנהלת חשבונות חד צידית

הנהלת חשבונות חד צידית, היא בסך הכל תיעוד הרישום של כל ההוצאות וכל ההכנסות של העסק. לביצוע של פעולות מהסוג הזה לא צריך הרבה ידע ומיומנות, מכיוון שהנהלת חשבונות מסוג זה היא פשוטה למדי. מתוך כל הרישום שנערך, העסק חייב להפיק דוחות מסוימים למע"מ ולמס הכנסה על פי החוק. נוסף על כך, דוח של כל הרווחים וההפסדים ייתן לכם תמונת מצב איפה העסק עומד, מה ההכנסות שלו ומה ההוצאות שלו, כך בעצם תוכלו לנהל את העסק שלכם הרבה יותר טוב. רוצים לשמוע עוד בנושא? לשיחת ייעוץ השאירו פרטים ויחזרו אליכם.

 

מי צריך להשתמש בהנהלת חשבונות חד צידית?

הנהלת חשבונות חד צידית היא שיטה שפחות נפוצה במדינת ישראל. בין הגופים העסקיים היחידים שיכולים להשתמש בהנהלת חשבונות חד צידית יהיו בעיקר העסקים הקטנים, כמו עוסקים המוגדרים כפטורים או עוסקים המוגדרים כמורשים ושהם בעלי מחזור קטן של הכנסות. מהסיבה שלהתנהל נכון מהבחינה של הנהלת חשבונות בעסק, בזמן שהתנהלות אשר לא נעשית נכון יכולה להיחשב כבעיה ואף ליקוי ובכך בעצם לגרור עיצומים, הליכים משפטיים, פסילה של ספרים, כל מיני קנסות ועוד, כל בעל עסק חייב לדעת באיזו שיטה של הנהלת חשבונות הוא עובד ולפי איזו שיטה הוא חייב לעבוד.

 

על מה מבוססת הנהלת חשבונות חד צידית?

הנהלת חשבונות שהיא חד צידית נקראת בשם הזה, מכיוון שלא קיימת שום חובה עבור בעל העסק לבצע רישום כפול של כל הפעולות הפיננסיות. בביצוע של הנהלת חשבונות  חד צדדית, בעל העסק רושם רק צד אחד של כלל הפעולות הפיננסיות והוא אינו צריך לנהל מאזן של העסק. השיטה החד צידית עובדת בצורה בה צריך לרשום במערכת של ניהול החשבונות רק את תכלית ההכנסה, כלומר איזו הכנסה זו וממי היא התקבלה. אין צורך לרשום איך התקבל הכסף וגם לא לאזן את הפעולה. באותה הדרך, יש לרשום מהו הסכום של ההוצאה בדיוק כמו שהיא רשומה בחשבונית המס או בקבלה ומה תכליתה של ההוצאה.

 

מה כוללים השירותים של הנהלת חשבונות?

קודם, כל שירותי הנהלת חשבונות הכי בסיסיים שיש, צריכים להתקיים על פי החוקים של מדינת ישראל, כמו חוק המע"מ, הוראות מס הכנסה, חוקים של ניהול פנקסי חשבונות וניהול ספרי חשבון ועוד. נוסף על כל אלה, יש עוד שירותים אשר כל עסק יכול להיעזר בהם והם גם יתרמו ליעילות הניהולית ו/או העסקית של העסק.

 

מהם הסוגים השונים של ניהול חשבונות?

בישראל קיימים שני סוגים של הנהלת חשבונות, כאשר הרשויות של המדינה, הן אלה שמגדירות לכל עסק באיזה סוג הוא מחויב להשתמש. הסוגים שעליהם נדבר הנהלת חשבונות חד צידית או כפולה. הסוג הנפוץ יותר של הנהלת החשבונות הוא הסוג הכפול והוא יותר רלוונטי להרבה עוסקים מורשים, חברות ועוד. בסוג החד צידי נרשמות רק ההכנסות וההוצאות והוא יתאים יותר לעסקים הקטנים. בסוג הכפול עורכים הנהלת חשבונות מלאה, רושמים את הפעולות של העסק ומקבלים תמונת מצב כוללת על כל הפעילות של העסק, כולל הכנסות, הוצאות, התחייבויות למיניהן, נכסים, הון עצמי ועוד. הסוג הכפול כולל בתוכו רישום של כל הפעולות שקשורות לכולם החשבונאות, כמו שכבר אמרנו, הכנסות והוצאות אשר מושפעים מחשבון אחר. הסוג הזה מאפשר לבעל העסק ניהול שהוא יותר יעיל, מעקב אחר הכספים בצורה הדוקה וטובה יותר וגם נותן לרשויות את האפשרות לראות את כל תמונת המצב של העסק ולא רק חלק ממנה. אם אתם מרגישים שחלק מהנאמר פה נכון לגביכם, חייגו או השאירו פרטים ויחזרו אליכם.

לוי אונגר סלילת רואי חשבון

אנו מספקים שירותי ראיית חשבון והנהלת חשבונות ברמה הגבוהה ביותר לעסקים קטנים, בינוניים וחברות.
בעזרת ניהול מיסים חכם ומדויק נעזור לכם לשלם פחות מיסים!

לייעוץ ראשוני ללא התחייבות השאירו פרטים:

נגישות

לייעוץ ראשוני ללא התחייבות התקשרו

או השאירו פרטים ונשוב אליכם בהקדם

לייעוץ ראשוני ללא עלות!

השאירו פרטים ונשוב אליכם בהקדם