הנהלת חשבונות כפולה

הנהלת חשבונות כפולה

הנהלת חשבונות מתחלקת לשתי שיטות עבודה. הנהלת חשבונות כפולה והנהלת חשבונות חד צידית. השיטה הכפולה היא שיטה אשר דוגלה בכך שכמו שלמטבע יש שני צדדים, כך גם לכל פעולה כספית. צד אחד הוא הצד שיקבל והוא יקרא בשם חובה והצד השני שהוא הצד הנותן והוא יקרא זכות. מעוניינים לשמוע עוד? לשיחת ייעוץ השאירו פרטים ויחזרו אליכם.

 

מהם היתרונות של הנהלת חשבונות שהיא כפולה?

הנהלת חשבונות כפולה היא שיטה קצת יותר מורכבת והיא דורשת מיומנות מסוימת ממי שמשתמש בה, אך היא עדיין השיטה האמינה ביותר. בעזרת השיטה הזו יהיה אפשר להרכיב מאזן וגם דוחות כספיים. בעזרת שיטת שני הצדדים, מתאפשרת שקיפות ברישום וכך נמנעות טעויות ותקלות. היא גם עוזרת לגלות כל מיני אי סדרים בארגונים השונים.  אצל חברות שהן יותר יציבות ויותר מבוססות, הנהלת חשבונות תימצא בתוך הארגון עצמו. כך איכות המידע יותר גבוהה וגם זמינה בכל זמן נתון.

 

מי מחויב בהנהלת חשבונות מהסוג הכפול?

מי מחויב בסוג הכפול של הנהלת חשבונות רשום במפורש בהוראות של מס הכנסה. בשיטה הכפולה, לכל רישום יש רישום שהוא מקביל של כמה היה הרווח בפועל באותה הפעולה, לכן מבצעים התאמה בין הבנקים השונים והתאמות לתשלומים של הספקים, קבלות מהלקוחות ועוד. החוקים כל הזמן משתנים, אך באופן עקרוני, כל חברה שמוגדרת חברה בע"מ חייבת לבצע הנהלת חשבונות כפולה. גם עסקים אשר מוגדרים כסיטונאים, בעלי בתי ספר לנהיגה, סוחרי רכב, קבלנים ועוד, יהיו חייבים בהנהלת חשבונות כפולה.

 

מה המטרה של ניהול החשבונות?

מטרה של הנהלת חשבונות היא בעצם להציג את המצב העסקי של העסק או של החברה. על הבסיס של ארבעת האלמנטים שהם הכנסות, הוצאות, רכוש והתחייבויות נבנה כל המידע החשבונאי של כלל העסק. אז איך בעצם התפתחו כל השיטות של הנהלת חשבונות שיש היום? משחר ההיסטוריה, כשאדם מכר פריט מסוים או נתן שירות כלשהו בתשלום הוא רשם כמה תמורה הוא קיבל בעבור זה, גם כאשר הוא הוציא כסף ברכישה של דבר מה, הוא רשם את ההוצאה. אז ככל שהעולם העסקי הלך והתפתח, כך התפתחה חשיבתו של האדם שכל עיסוקו הוא לקנות ולמכור פריטים בצורה קבועה, לגבי העובדה שאי אפשר להתייחס אותו הדבר למשהו שהוא קנה עבורו או עבור משפחתו כמו שהוא מתייחס למשהו שהוא קנה שיעזור לו בעבודתו. ככה בעצם ההבנה לגבי המוצר שהוא קנה שיסייע לו במכירות משמש כנכס, התחדדה. אז מתוך כל התובנות הללו התפתחו סוגי השיטות השונות של עולם החשבונאות.

 

מתי צריך מנהלי חשבונות?

תמיד צריך שירותים של הנהלת חשבונות. בכל ארגון זה נחוץ. המנהלים של העסקים הקטנים יכולים להסתפק במסירה של הרשומות והדוחות שערכו לבדיקה של מנהל החשבונות, אך עסקים בינוניים וגדולים כאחד, בדרך כלל יעסיקו מנהל חשבונות שיהיה במשרה חלקית או ולעיתים גם משרה מלאה והוא זה שינפיק את כל הדוחות החשבונאיים. יש עסקים גדולים אשר זקוקים לכמה אנשים שיאיישו את תפקיד מנהל החשבונות, כך בעצם אפשר לחלק את כל עבודת הניהול של החשבונות בין כמה וכמה מנהלים אשר לכל אחד מהם יש את תחום ההתמחות שלו וכולם עובדים תחת מנהל החשבונות הראשי. לכן, אפשר לומר בוודאות כי הביקוש למנהלי חשבונות מאוד גדול וכך גם הדרישה לעובדים. אז אם אתם מרגישים שחלק או אפילו כל מה שהנאמר עד עכשיו נכון לגביכם, חייגו או השאירו פרטים ויחזרו אליכם בהקדם.

 

לוי אונגר סלילת רואי חשבון

אנו מספקים שירותי ראיית חשבון והנהלת חשבונות ברמה הגבוהה ביותר לעסקים קטנים, בינוניים וחברות.
בעזרת ניהול מיסים חכם ומדויק נעזור לכם לשלם פחות מיסים!

לייעוץ ראשוני ללא התחייבות השאירו פרטים:

נגישות

לייעוץ ראשוני ללא התחייבות התקשרו

או השאירו פרטים ונשוב אליכם בהקדם

לייעוץ ראשוני ללא עלות!

השאירו פרטים ונשוב אליכם בהקדם