החזרי מס לשכירים

החזרי מס לשכירים

החזרי מס לשכירים הם בעצם הדרך שבו הכסף שמס הכנסה לקח מכם יותר ממה שהיה צריך, יחזור אליכם. זוהי הדרך להגן עליכם, השכירים, מגביית יתר ולהחזיר לכם כל שנה ושנה סכומים כאלה ואחרים שיכולים לעזור לכם עם ההוצאות החודשיות. נורא קל לבדוק את הזכאות שלכם וחבל סתם לוותר על זה בגלל שזה מצריך איזו שיחת טלפון או בירור קטן. מעוניינים לשמוע עוד פרטים? לשיחת ייעוץ השאירו פרטים ויחזרו אליכם.

 

מי זכאי להחזרי מס שליליים?

החזרי מס שליליים ידועים לרוב בשמם השני, מענקי עבודה. אותם מענקי עבודה ניתנים לתושבים אשר ההכנסה החודשית שלהם יותר נמוכה מהרמה של השכר שנקבעה להם. המענק הזה מיועד לעובדים שכירים שהם בעלי הכנסה כלשהי מעבודה, כמו כן, הוא גם מיועד לעצמאיים שהם בעלי הכנסה מסוימת מעסק או מקצוע מסוים במהלך אותה שנת המס שבה מעניקים את המענק. נוסף על כך, חשוב מאוד לדעת שהזכאות לקבלה של החזרי מס שליליים מוענקת רק לאנשים שהם בעלי הזכאות לפי ההכנסה החודשית הממוצעת שלהם, ועמידה בקריטריונים מסוימים, כמו שעליהם להיות שכירים או עצמאיים מעל גיל 23 וצריכים להיות להם ילדים, אם הם בני 55 ואילך ואין להם ילדים, גם הורים יחידניים לפחות לילד אחד ועוד. יתרה מזאת, כדאי לדעת גם ששכירים אשר קיבלו הכנסה מסוימת עבור עבודה מהמעסיק שלהם שהוא גם קרוב משפחה שלהם, או שהם קיבלו הכנסה מחברה שבעלי המניות שלה הם קרובי משפחתם, לא יהיו זכאים למענק באותה תקופה שבה הם קיבלו הכנסה מקרוב משפחה.

 

למה עובדי הוראה זכאים להחזרי מס?

קיימות הרבה סיבות אשר בגינן מגיע לעובדי הוראה לקבל החזרי מס, כמו חישוב מס לא מדויק, יציאה לחופשת לידה, יציאה לשנת שבתון, הפסקה של עבודה מכל סיבה שהיא ועוד. מכיוון שבזמן אותו חיסור ממקום העבודה אין באמת דיווח אחיד ומסודר שמגיע למעסיק עבור ההכנסות, ולכן החישוב של תשלומי המס מתבצע בהתאמה להכנסות שאותן עובד הוראה קיבל עבור הימים שהכל היה תקין ומכאן מתחילה כל הבעיה. בו-זמנית, יש הרבה עובדי הוראה שגרים בישובים אשר יש בהם הטבות כאלה ואחרות. גם במקרים כאלה, הרבה אנשים לא יודעים מה מגיעה להם או שהם מניחים שהמעסיק שלהם מזין את ההטבות הללו בצורה אוטומטית וזו הסיבה שהם לא מקבלים את ההנחה שמגיעה להם על פי חוק. לכן, עובדי הוראה יקרים, עליכם לוודא שאתם מקבלים את היקף ההטבות והזכאויות שמגיעים לכם לפי החוק. במקרים בהם אתם לא מקבלים, חשוב שתבדקו את ההחזרים ולבדוק היטב שלא התפספסו לכם החזרי מס לאורך השנים.

 

האם כדאי להגיש בקשה להחזרי מס לבד או בעזרת בעל מקצוע?

אם החלטתם להגיש לבד את הבקשה של החזרי מס, אתם תיאלצו להמציא כל מיני מסמכים שיהיה עליכם להגיש. זהו תהליך אפשרי בהחלט, אך הוא ידרוש מכם להשקיע זמן בהתעסקות. כאן מתחילה כל הבירוקרטיה. אם הגשתם את כל המסמכים והיה חסר לכם אחד, אתם תיאלצו להשלים אותו ולבזבז עוד זמן יקר. לאחר שהצלחתם לאסוף את כל הטפסים, אתם תצטרכו למלא טופס מובנה שמיועד להגשת הבקשה של החזרי מס, אשר נקרא 135. אל הטופס הזה אתם תצטרכו לצרף את כל המסמכים מהשלב של איסוף המסמכים. אם יש לכם את הסבלנות להתעסק בכל הניירת ולהתעסק עם עובדי רשות המיסים, עדיף לבצע את כל התהליך לבד ובכך אולי לחסוך כמה מאות שקלים. אך במידה ואין לכם את הסבלנות הדרושה ואת הכוח להתעסק בבירוקרטיה, כדאי שתפנו אל בעל מקצוע שיעשה את העבודה השחורה במקומכם.

 

למה לחיילים משוחררים אסור לוותר על הזכות שלהם להחזרים במס?

גם אם אתם חיילים משוחררים וגם אם לא, אין שום סיבה הגיונית שתוותרו על הזכויות שלכם, ולא משנה באיזה סכום כסף מדובר. חשוב מאוד לדעת שקרו הרבה מקרים בהם רשויות המס גבו סכומי כסף שהיו יותר גבוהים ממה שנדרש. לכן, כדאי שכל חייל משוחרר יבדוק מה הסכום הנדרש ובמקרה הצורך להגיש החזרי מס. משך השירות הצבאי נותן הטבות מס בצורה של נקודות. כל נקודה נוספת שווה לעוד כסף שאמור להישאר אצלך. ככל ששירתם יותר זמן כך אתם זכאים ליותר נקודות ויותר הטבות. אנו מדברים פה על סכומים שהם משמעותיים ואם יילקחו מכם, לפחות תדעו שיש לכם את האופציה להגיש בקשה של החזרי מס. אם אתם מרגישים שחלק מהנאמר פה נכון לגביכם, חייגו או השאירו פרטים ויחזרו אליכם.

לוי אונגר סלילת רואי חשבון

אנו מספקים שירותי ראיית חשבון והנהלת חשבונות ברמה הגבוהה ביותר לעסקים קטנים, בינוניים וחברות.
בעזרת ניהול מיסים חכם ומדויק נעזור לכם לשלם פחות מיסים!

לייעוץ ראשוני ללא התחייבות השאירו פרטים:

נגישות

לייעוץ ראשוני ללא התחייבות התקשרו

או השאירו פרטים ונשוב אליכם בהקדם

לייעוץ ראשוני ללא עלות!

השאירו פרטים ונשוב אליכם בהקדם